Fotografske razstave poletje 2013

Manca Juvan – IRANIAN YOUTH – GT 22, Glavni trg 22, Maribor

Od 16.6.2013 do 1.10.2013

16_iranianyouthmancajuvan001_v2

Mladi, dovzetni ljudje v Teheranu živijo njihova življenja in vzporedne svetove, temelječe  na pragmatizmu vladajočih elit, ki odvrnejo oči dnevnim prestopkom ki dajejo občutek nenehnega upora in umetne svobode. Moderna oblačila, vpadajoča šminka, lepotne operacije nosov  in najbolj predrzne  pričeske skrivajo telo, še vedno vodeno  in kontrolirano s tradicionalnimi pravili  obnašanja.

Odtujitev od lastnega vodstva in pravil  ponazarjajo življenja mladih,  ki najdejo svojo pot v družbi, kjer so začrtane stroge meje živetja njihovega življenja.  Vendar, v tej družbi, kjer je dve tretjini prebivalstva pod mejo tridesetih let, družba mladih in modernih so-biva z družbo mladih in konzervativnih.

Iranski pragmatizem kreira dve vzporedni realnosti, ki lahko živita dolgo časa, če se ena  ne bo vsilila na drugo.


Ehsan Faridafshar – VRTILJAK – Fotogalerija Stolp, Židovska ulica 6, Maribor

Od 10.7.2013 do 17.8.2013

DSC034

Eshan Faridafshar (1979, Teheran) je v Teheranu študiral slikarstvo (Soreh University) ter fotografijo (Azad Art University). Ukvarja se s slikanjem, dizajnom, pisanjem in ustvarjanjem kratkih filmov ter poučevanjem umetnosti. Izdal je tudi dve knjigi (Night Talks, 1997 in My Half-lost, 1998). Samostojno je razstavljal v Iranu, Indiji, na Češkem, leta 2002 tudi v San Franciscu, na skupinskih razstavah pa je sodeloval v Luksemburgu, Grčiji, Maleziji ter Iranu. Njegove fotografije so bile leta 2006 objavljene v Verve Fashion Magazine. Med leti 2008 in 2010 je deloval kot vodja galerije Aghili v Teheranu, trenutno pa deluje kot programski vodja v Gulf art solution company v Maleziji. Prav tako je član večih foto društev in klubov.

  V galeriji Fotostolp se predstavlja s fotografsko serijo Vrtiljak, ki nas nagovarja s pojavom kroženja, s katerim definiramo tudi pojem življenja. Življenjski krog ni omejen samo na življenje nekega posameznika, temveč je z njim povezano še marsikaj drugega, kot nas opozarja pričujoča razstava.

  Ker ne gre za predstavitev vrtiljaka samega po sebi, ulovimo na fotografijah samo kak njegov detajl ali pa je vpleten v neko domišljijsko večplastno pokrajino. Zasledimo tudi fragmente nekega realnega mesta, ki nas spremlja praktično na vseh fotografijah. Hkrati imamo upodobljenih več prostorskih in motivnih planov, različne plasti katerih presevajo ena skozi drugo. Dejanska realnost je s tem zabrisana, celo nerazumljiva. Fotograf doseže takšen efekt z manipuliranjem ekspozicijskega časa. Fotografije so raznolike predvsem po načinu osvetlitve in barvnih nians, stalnico predstavlja le motiv vrtiljaka ali vrtečih se ljudi. Nekatere fotografije dajejo občutek, da vrtiljak opazujemo skozi okno, druge podajo razgled na mesto s ptičje perspektive, večinoma pa delujejo otožno. Pri slednjih gre za kombinacijo fotografije vrtiljaka s fotografijo dežnih kapljic ali vodnih površin, ki so odete v globoke sivine ali v odtenke zelene. Nobena izmed fotografij ni definirana z izrazito svetlim in pozitivnim – to niti ni avtorjev namen. Samo tu in tam se izza oblakov prikaže sramežljiva sončna svetloba. Vrsta otrok, ki binglja v zraku nad mestom, deluje kot vrsta čakajočih na svojo srečo.

  Avtor meni, da gre v življenju za nenehno kroženje, v katerem se posameznikovo življenje prepleta z družbenim. Posameznik se v začaranem krogu iskanja lastne sreče velikokrat znajde v vrtincu praznine, žalosti in jeze. To kroženje mora imeti torej nek smisel, sicer bi obstajali samo kot bitja z velikim, nenastinim apetitom. Tako kot se ljudje na vrtiljaku ne zavedajo njegovega ogrodja, se na poti do sreče tudi človek velikokrat znajde v trenutku, ko ne (za)čuti več svojih korenin, izvora in tako pozablja kdo (v resnici) je. Takšno stanje ne prinaša sreče, je prepričan avtor, temveč malodušje. Kljub temu, da je življenje tako pestro in polno, je človek s svojimi mislimi tragično sam. Niti množica ljudi ne more ozdraviti posameznikovega občutka praznine. Zaradi ptičje perspektive so ljudje na vrtiljaku pozabili na zemljina trda tla. Bližje oblakom se zdi vse lepše. Občasno groba realnost prežene te trenutke omame (trenutke sreče), kar predstavlja vrtenje vrtiljaka in nas tako opomni na sive gmote oblakov. Vsak od nas se kdaj znajde na območju sreče in želi, da bi trajala večno, a tako kot sta kroženju podvržena življenje in smrt, se v verižni reakciji za rep lovita tudi sreča in nesreča. Včasih živimo od dejavujev, ki nas spomnijo na hipnost in minljivost lepih trenutkov. Človek je seveda tisti, ki se sprašuje o smiselnosti vsega tega.

  Kolikokrat se mora vrtiljak zavrteti, da človek najde svojo srečo? V metaforčnem smislu predstavlja ta vrteč predmet ideal mladosti oz. otroškega, torej brezskrbnega in prvinskega, predstavlja pa tudi ciklični potek življenja ali kolo sreče. V zgodovini upodabljanja so bili vrtiljaki največkrat del alkimističnih priročnikov in knjig s podobno vsebino, ki so vrtiljak razumevale kot gibalo življenja – njegovo aktivno in zavestno plat, ki pa je velikokrat odvisna od tega, kako človek deluje v svoji preteklosti in kakšne odločitve sprejema. Vrtiljak kot krog brez začetka in konca, kot je menil Heraklit, eHHpooseblja smisel, v katerem se gibljeta vzrok in posledica naših odločitev.

  Eno izmed vprašanj, ki jih avtor izpostavi je, koliko je življenjska sreča res odvisna od posameznikov samih, ki so potisnjeni v primež civilizacije. Slednja nas včasih s svojo pestjo stiska tako močno, da komaj dihamo. Vrtiljak je zato mogoče razumeti kot roko, ki nadzoruje svoje pripete marionete. Avtor imenuje to avtoriteto politika – ki nas redno omamlja z adrenalinsko vožnjo čez oblake, kjer pozabljamo zakone gravitacije. Ko je posameznik na lovu za svojo srečo, je neka avtoriteta na lovu za njim.

  Dotična fotografska serija ima z razlogom nekoliko grenak priokus, saj nas opozarja na to, da je kroženje kolesa naše sreče v veliki meri odvisno od nas, kreatorji vrtiljaka pa le nismo, če se tega zavedamo ali ne.

 http://www.galerijastolp.com/news-/ehsana-faridafhar/

319739_10150633128491442_1204115296_n